Sunday, October 10, 2010

PenGalaman SULUNG part 2

Salam semua sorry sibuk sgt2 sejak dua menjak nie....sibuk menguruskan hal peribadi, sehinggakan terlupa pada blog sendiri huhuhu

ok  kita sambung... setelah org umah dah dpt bilik so dia pun berehat laa kat situ hanya tunggu masa jer...masa berganti masa, turun naik beli makanan walaupun kat hospital dah menyediakan makanan, aku tetap beli jugak maklum lah citarasa ibu mengandung ni lain macam skit..pas makan nak makan lagi huhu..dalam masa yg sama org umah mengadu sakit sakit...bila suruh pggil doktor dia tak nak so diam kat aje laa smpai laaa waktu magrib..pas solat trus lepak kat kedai makan..kedai makanan kat luar kawasan hospital tapi tak jauh laa just jalan kaki jer.. sebelum pegi call dulu tnya camner,,dia kata sakit dah tpi buat biasa jer huhu..siap je order makanan pun smpai tgh lepak makan dia call dia dah nak masuk LEVEL ROOM dah huhuhu...aku pun aper lagi makan laju2 laa hahaha....trus grak g ke wad..dalam perjalanan nak ke wad tue, call mak ayah kata dia dah nak masuk LEVEL ROOM....mak kata " tak lama lagi tu..." aku pun mengiyakan...

sampai jer kat wad aku amik baju wife n baju baby skali coz tadi dia dah pesan suruh bawa masuk..sampai je kat counter nurse tu tak bg aku masuk..sebab dia kata aku tak g KURSUS BERSALIN (kursus peneman) kat  hospital MELAKA je yg buat cam tue kat lain dengar2 boleh jer masuk...huhu aku pun kirim je barang tu kat nurse tu.. aku kena tunggu kat luar...lama jugak laah aku tunggu kat luar tu, aku pun call mak ayah aku..rupanya diorang tengah on the way datang..dalam setengah jam diorang sampai siap bawa makanan lagi, time tu dah lapar dah.. huhu duduk laa aku berborak ngn mak ayah aku hingga tengah malam..orang lain yang menunggu dah bentang tikau (tikar) nk tido aku je dok tengah makan huhu sunyi jer rasanya dok kat hospital nih..hehe

Pukul 1 pagi lebih ada org call aku (dalam hati saper lak yg call aku pagi2 cam gini ni...) numbor tak naik nama plak.. ermmm rupanya nurse kat dalam tu yg call tanya ada kat mana, aku pun jawab ler ada kat luar ni tepi sebelah wad. rupanya dia suruh aku masuk jumpa dia kat counter. Aku dah mula risau dah nie..aku pun cakap kat mak ayah aku kena masuk dalam so diorang pun beredar tunggu kat umah. Aku masuk jumpa nusre tu, dia suruh aku TEMAN bini aku kat dalam..hahaha aku cakap laa "saya tak pergi kursus kak..boleh ker masuk?" dia kata tak per ni permintaan bini aku katanya.. so aku pun masuk..sebelum masuk aku kena pakai jubah, HP kena silent.. pas siap semua aku masuk..rasa sunyi jer sekali sekali terdengar jeritan kesakitan bertemankan aircond yg sejuk huhuhu

kat dalam tue banyak bilik.. semua bilik2 tu bertutupkan ngn kain langsir jew, so nurse tadi tu bawa aku trus ke bilik istri ku, nurse tu sempat berpesan jgn merayau2 tpt lain, tidak dibenarkan keluar sesuka hati jgn masuk bilik lain.. so aku pun faham, smpai je kat bilik isteri ku aku tgk masyaAllah....kusut betul muka dia tak terurus, pucat lesi, dengan wayer berselirat kat perut, kat tangan dah cucuk jarum masuk air, tepi katil ada tong gas, dengan bunyi nafas yg agak kuat dengan bunyi "tot...tot..tot..tot..tot.." kat mesin sebelah katil tue...masa aku masuk tu org umah aku mgkin telelap sebab kepenatan melawan sakit.. aku masuk dengan senyuman dia pun tersedar yg aku kat sebelah sisi dia. Dia kata " sakit bang....sakit sangat.......tak tahan...." aku angguk kepala tanda paham dengan kesakitan yg dialaminya, aku trus berada disisinya memberi kata2 perangsang, kata2 semangat....

pas tu dah sampai time sakitnya dia menjerit kuat hampir bergegar bilik tu rasanyer..... "sakit......................sakit........................." aku suruh dia mengucap...selawat...kemudian dia amik tempat penyedut kat hidung yg menghubungkan dengan tong gas kat tepi katil tue..rupanya gas tu gas pelali...so nurse tu kata klu sakit sangat sedut gas tue....aku pun tolong letakkan kat hidungnya..kesakitan dia semakin reda, so maca tu laa selalu time sakit sangat dia sedut gas tue...

nanti sambung balik...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails